Vad ska man välja?


pic: weheartit

Idag har jag varit på ett till öppet hus tillsammans med Malin och Linn. Alltså åh, ångest. Vad fan ska man välja? Just nu står det mellan två olika gymnasium. Gonna take some serious time att lista ut vilket jag ska välja som första val. Men det blir iallafall Bild & Formgivning. Såklart. Orkar inte gå i skolan i tre år med typ matte och NO varje dag, så varför inte göra det man gillar att göra.. Haha. Nejmen, har alltid velat gå Bild & Formgivning, såå ja.

På den ena skolan är det foto-kurser också, roliga studiebesök (till tex Beckmans högskola, typ dröm eller vad?!), mycket ritande med ritplatta, i photoshop och i illustrator, samt att man använder extremt många tekniker - tex akvarell, oljemålning, teckning, 3D, lera och massa sånt.. Perfekt för mig som bara ritar typ likadant hela tiden.. Haha.

Men samtidigt verkar den andra skolan också jättebra, fast där är det mer.. opersonligt. Den andra skolan utstrålade verkligen ordet KREATIV. Människorna där verkar vara helt i min smak.

Nu ska jag ta och stänga av datorn innan mitt huvud exploderar. Haha. Hejdå.

(Ps: Kommer troligtvis upp några tips och "guider" på fredag, senast. Ni är jättemånga som har kommenterat och frågat, tack! Ni får gärna fortsätta om ni vill, kanske jag svarar på just din fråga? ♥)

Kommentarer
Postat av: ellen

Jag skulle valt skolan du beskrev först :)

2012-01-04 @ 18:33:14
URL: http://itsellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0