vad är felet?

Okej, detta ska då föreställa Violet från American Horror Story, men någonting gör så att det inte liknar henne.. Den är inte klar än, men någon som ser vad som gör att det inte liknar henne? Kan inte komma på det hur mycket jag än vrider och vänder på teckningen.
Aja. Det är ju mitt första blyertsporträtt någonsin så den är väl helt okej? Eller är den helt USCHHHUSCHUSCHH? Funderar faktiskt på att lämna håret som det är nu, tycker det ger teckningen det lilla "extra". Eller? Haha, åh, beslutsångest. VAD TYCKER NI?

Kommentarer
Postat av: cassandra

Jag vet inte vem Violet är, eftersom jag inte ser på American Horror Story, men den är sjukt bra gjord ändå. Och jag älkskar håret som det är just nu! Du är så grymt duktig, kram :)

2012-04-01 @ 09:02:59
URL: http://drawlife.devote.se
Postat av: Lisa

På teckningen syns ögonbrynen, påsarna under ögonen och läpparna mer än på teckningen, och så ser ansiktet lite rundare ut än på bilden. tror ögonen är mer uppspärrade på din teckning också.

Inte för att jag skulle kunna göra det bättre själv haha, det är asbra för att vara första porträtt! :o

2012-04-01 @ 09:32:42
URL: http://uaminifu.blogg.se/
Postat av: Wilmen

Jag tycker den är lik, du är jätteduktig! tycker du ska lämna håret sådär. Älskar filmen.

P.s du borde fortsätta med blyerts, jag har för det mesta ritat med det, när jag upptäckte din blogg började jag med promarkes o.s.v. du e azm!

2012-04-01 @ 10:51:10
Postat av: Emmelie

vad fin! men hur gör du så det blir så mjukt i skuggningarna eller vad man ska säga, mina linjer blir alltid så tydliga! lämna den som det är, gör det mer annorlunda!

2012-04-01 @ 11:54:46
Postat av: Kate

Håller med Wilmen.

När jag börja läsa din blogg började jag använda promarkers! c:

Och teckningen är sjuktfin!

2012-04-01 @ 15:55:42
URL: http://ytlighet.blogg.se/
Postat av: Moa

Jag tycker nog hon kisar lite mer på den riktiga bilden, och som nån annan sa, hennes ögonbryn är inte så tydliga och påsarna under ögonen är mer tydliga än på din bild. Men skit bra gjort för att vara ditt första porträtt med blyerts. Min var mycket sämre :/

2012-04-01 @ 17:19:01
URL: http://moakmklaman.blogg.se/
Postat av: Kakburken.

Vet inte vem hon är.Men lillfingret är likom för böjt,Och resten av fingrarna är för raka...



Annars okej. :)

2012-04-01 @ 18:28:34
Postat av: Eira

Jag kollade på bilden innan jag läste texten och jag såg direkt att det var Violet. Sjukt bra gjort av dig!

2012-04-02 @ 00:36:58
Postat av: Tasnim

vissa fingrar kanske och lite rynkor på bilden men annas var den grym! älskar ahs ser fram emot nästa säsong!! :)

2012-04-02 @ 11:47:52
Postat av: Alice

Sv: Tack så mkt :D



Teckningens ser jätte bra ut! Coolt med håret också!

2012-04-02 @ 13:14:31
URL: http://createdbyalice.blogg.se/
Postat av: Mathild

Det är ju inte en direkt kopia, men när jag såg bilden så tänkte jag direkt på Violet, och då hade jag inte ens läst texten än ;)

2012-04-02 @ 21:14:56
Postat av: JUNEPHOTO - [elva år, foto och mode]

Ögonen är lite för uppspärrade, vet inte. ):

2012-04-05 @ 11:49:33
URL: http://junephoto.blogg.se/
Postat av: dot

Vet inte vem denna Violet är eller så, tycker allt är väldigt fint gjort, dock ser fingrarna lite smala ut, men som sagt, riiiiiktigt fint gjort!

2012-04-10 @ 12:59:02
Postat av: cop

Väldigt fint, men du måste öva mer på att måla händer ^^

2012-04-10 @ 21:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0