Onödigt inlägg egentligen..

Men kände bara för att göra ett inlägg. Har inget speciellt att skriva om direkt, eller kanske.
Jo, nu är det såhär att min blogg har en ny bakgrund, vad tycker ni om det? Kände för lite variation, allt det vita blev för.. tomt. Fast om jag känner mig själv så kommer jag nog byta tillbaka väldigt snart. Jag är nämligen väldigt ombytlig.
Nu till anledningen att jag gör ett inlägg, säger vi, på torsdag ska jag faktiskt färga håret. Rött. Kanske inte så rött som jag egentligen skulle velat ha, men rött iallafall. Mörkrött. Sen kanske jag klipper håret på ett speciellt sett, har några referensbilder att ha med.. Har velat ha rött hår i några år nu, men aldrig riktigt vågat bett om det. Min syster färgade håret rött för inte alls så längesen, men har låtit det tvättas ur. Just pågrund av det, så tycker alla att jag härmar henne. Men vafan liksom, hon är väl inte den enda som har drömt om rött hår? Och jag är säker på att jag kommer ha det mycket längre än vad hon hade sitt. Blir så jäkla trött när folk alltid jämför mig med henne. Herregud, bara för att hon är äldre än mig betyder det inte att allt jag gör - gör jag för att försöka vara som henne? Okej, nu blev det en lång text om min syster, men jag blir så jäkla trött på det.

Nu till en annan sak. Det känns som att min blogg bara består av teckningar just nu, och ingen Melinda liksom.. Visst, teckningarna speglar ju av MIG, men jag gör aldrig seriösa inlägg eller bara.. inlägg om annat. Fast detta är väl en teckningsblogg antar jag? Har liksom inte placerat min blogg i något fack, eftersom jag avskyr "fack". Vad tycker ni? Är det uthärdligt eller ska jag sluta lägga upp så mycket teckningar? Iochförsig, teckningarna är ju liksom jag, och jag vet att bloggen inte alls skulle varit så omtyckt om jag inte lagt upp det jag tecknar. Ska nog sluta lägga upp filmerna från youtube, eller vad säger ni? Blir så mycket enligt mig. Om någon skulle vilja fortsätta kolla på videos där jag ritar, kan ni ju alltid subscrib'a till mig på youtube. Där heter jag myunicorndoesecstasy.

En annan sak, igen.. Om ungefär exakt två veckor börjar skolan. Jag börjar i nian. Inget speciellt direkt. En tanke slog mig idag. Förut avskydde jag de "äldsta", niorna, dom som gick runt och trodde att dom ägde hela jäkla jorden. Det slog mig idag att ingen av dom kommer vara kvar. Så himla skönt. Fast sen är det ju en annan sak att killarna i klassen är extremt omogna och helt körda. Jag får väl försöka fokusera på att om en termin slipper man dom och hela jäkla skolan. Ska bli så skönt. Att komma till ett gymnasium där man iallafall gör saker man själv valt att göra. Jag måste verkligen komma in på ett gymnasium med inriktning konst/mode/design. Sen, efter jag slutat gymnasiumet, ska jag gå på en konsthögskola och efter det KONSTFACK. I mina drömmar iallafall. Jag är inte alls så bra som man måste vara för att komma in där, men om jag fortsätter som jag gör kanske jag har en liten chans iallafall. Folk säger ju att jag tecknar extremt bra, men jag brukar aldrig lyssna på komplimanger. Jag säger tack, men jag tar aldrig riktigt till mig orden. Visst, jag tycker att jag tecknar okej, men inte så där underbart som dom flesta säger.

Okej, blev ett riktigt långt inlägg här. Ni som läst, ni är underbara. Ibland behöver man göra ett inlägg med bara lång text. Det bara är så.

Kommentarer
Postat av: -

<3

2011-08-08 @ 03:14:20
Postat av: Anonym

Okej, förstår. Jag älskar dina teckningar och om jag ska vara allvarlig är det nog den största anledningen till att jag följer din blogg.

Rött hår låter awesome och det är synd att du jämförs med din syrra.

OCH DU ÄÄÄR VERKLIGEN DUKTIG PÅ ATT RITA! På allvar. Sluta iallafall inte med att visa upp dina teckningar, om det inte är det du vill såklart.

2011-08-08 @ 07:59:17
Postat av: ag

Du kommer se skitbra ut i rött hår, no doubt ;D

2011-08-08 @ 09:32:48
Postat av: Nelly

Jag läste allt, och jag finns alltid.

2011-08-08 @ 10:09:32
Postat av: Malin

1. Jag tror du kommer passa skitbra i rött hår.



2. Jag har också en syster typ liksom. Alla jämför mig med henne också. Fast då är det ganska skönt att jag är så mycket bättre än henne. Fyi.



3. Lägg ut dina videos och dina teckningar också! Du kan ju både skriva om andra saker och ha det som 'teckningsblogg'!



4. Bakgrunden blev jättefin!



5. Vadå en termin?! Du ska väl inte byta klass till nästa termin eller? o:



6. Ta åt dig av berömmet!



7. Jag gillar när du skriver massor av text som nu!



8. Wiho, jag är underbar :)

2011-08-08 @ 12:08:49
URL: http://missdoodle.blogg.se/
Postat av: Alice

Rött, fan vad snyggt!

2011-08-08 @ 13:53:15
Postat av: Kira

Din blogg blev sjuk fin med den nya bakgrunden!

Och jag tycker verkligen inte att du ska sluta sätta upp dina teckningar på bloggen! Det är mest därför jag läser din blogg, för att jag älskar dina teckningar! Ändra INGET om det du skriver, det är perfekt som det är!

BTW, hihi, jag är underbar (Y)

2011-08-08 @ 14:49:13
URL: http://resh.blogg.se/
Postat av: Agnes

sv; då vill jag att du länkar min blogg och skickar en bild på när du ritade den :D

2011-08-08 @ 15:47:13
URL: http://takepictures.blogg.se/
Postat av: jess

Skulle också våga göra någon stor förändring med mitt hår. Du härmar inte din syster, tänk inte på det. Man jämförs alltid med sina syskon :(



Ska börja åttan, men annars känner jag exakt likadant. Vill bara slippa den jävla skolan jag går på. Allt är skit och jag hatar alla. Trevligt.



Lycka till med allt, följer din blogg oavsett ^^

2011-08-08 @ 18:03:22
Postat av: lou

Jag tycker om dina texter. Du är duktig på att skriva, både på att skriva och rita. Tycker att du borde skriva mer på din blogg, även fast jag älskar dina teckningar. Du är otroligt duktig på att rita! Skulle inte ha skrivit det ifall jag inte menade det, så ta till dig nu.



Färga håret rött, skit i vad andra säger och var dig själv.

2011-08-09 @ 11:12:38
URL: http://glittertrams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0