förbannad.

Måste ta upp en sak nu. Ser sjukt många personer som lägger ut teckningar på internet, som är direkt kopierat av MIG. Varför kopiera någons stil HELT när man kan komma på eget? Att inspireras är helt okej, been there done that, men att kopiera rakt av är helt enkelt jävligt respektlöst. Nu är jag speciellt förbannad på en speciell person, men det finns sjukt många där ute som gör samma sak.
Det är respektlöst. Jag har suttit i timmar och tecknat just det där motivet, just de där kläderna, just den där kroppen, så kommer DU och ritar av en exakt likadan kropp, gör exakt likadan och säger sen att det är DU som kommit på den. Liksom, hur fucked up är inte det?! Har du ingen jävla respekt i kroppen?! Blir så jäkla sur på personer som denna.
Sjukt många ritar exakt likadana kroppar som jag gör till mina "mode-skisser", fine, det är okej, jag har tillochmed gjort en tutorial, men när man sen börjar rita exakt likadant hår, exakt likadana kläder, exakt likadant hårband, nej då jävlar, där tar det STOPP. Hitta på något eget istället.

Är rädd att folk kommer börja tro att det är jag som kopierar andra snart. Det var JAG som kom på och utvecklade denna stil, sen kommer massa copycats och bara ritar av rakt av, och nämner inte ens att de fått massssooor av inspiration från mig.
Nej. Usch. Blir så jäkla less. Det är i sånna här stunder man bara vill lägga ner tecknandet. Så jävla respektlöst.

Och ja, detta blev ett riktigt argt inlägg, där jag svär mycket, men åh jävlar vad sur jag är nu. (orkar inte leta efter stavfel)

Kommentarer
Postat av: Wolfie

det kan jag fatta. Hade jag med blivit. Men det är bra att du säger ifrån o inte baa tar det.

2011-09-06 @ 08:27:01
URL: http://engymnasieelevsliv.blogg.se/
Postat av: Hanna

Så jäkla respektlöst att göra så mot dig!! Jag blir alltid så sjukt irriterad på om någon härmar mig, så jag vet hur det känns. Men..? Hur hittar du dom bilderna?! :o

2011-09-06 @ 12:06:43
Postat av: ag

i feel you man, speciellt om de säger att de är DE som har kommit på teckningen!? >:c asså åh, jag blir också skit sur, haha x)

2011-09-06 @ 14:08:35
Postat av: malin

men fan va dåligt!!

2011-09-06 @ 14:28:57
Postat av: Jessica

åh fyfan :s

jag kan ersänna att jag gör en väldigt liknade kropp men jag försöker att ändra på det och göra det mer "mitt" (har ändrat händerna än sålänge) men jag skulle aldrig måla rakt av och sen ta åt mej äran...

och att den personen inte ens har nämnt dej, länkat eller något är riktigt dåligt.. jag har ju tillohme en genväg på min blogg... eheh stalkervarning...



nejmen, hoppas att denna personen slutar me detta för det är verkligen inte rättvist mot dej :s



när åker du till london?

Fö jag tänkte göra ett inlägg om vart jag köpte mina promarkers ifall du tänkte köpa där (:

2011-09-06 @ 18:27:33
URL: http://plumbob.blogg.se/
Postat av: Kira

Hoppas du inte tycker att jag kopierar dej. Du ritar så lätt, så det är lätt att ta efter lxm. Du har inspirerat mig STORT! Men jag försöker ändå rita eget... Men hoppas som sagt att du inte menar att det är jag.. Fast jag har inte kopierat nåt från dej RAKT AV. Så... :P

2011-09-06 @ 19:50:12
URL: http://resh.blogg.se/
Postat av: Noura

Men gud så respektlöst! Liksom man ska ju inte kopiera någon men insperation kan man ju alltid få men sen så skriver man inte ens det! Asså att det är från dig! Så sjukt taskigt! :o

2011-09-06 @ 20:20:02
URL: http://nuura.blogg.se/
Postat av: Alice

Fan vad lågt att kopiera! -.-

2011-09-06 @ 20:47:18
Postat av: mirran

Åh fyfan, dra åt skogen.

Dina modeller kommer alltid att vara bäst, finast osv osv. Älskar det du ritar, verkligen jätte mycket. Hoppas att hon slutar med det nu då..

2011-09-11 @ 17:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0