svar;



Hm.. Kroppar och kläder skulle jag nog säga på första frågan. På den andra frågan.. jadu.. Har ju bara målat med akvarell två gånger, så måste välja Promarkers! Men att måla med akvarell är också superkul, ska försöka öva.



Det är en svart Fineliner som heter Pitt Artist Pen :) Köper den på Kreatima, den kostar runt 38 :- har jag för mig. Nej, jag äger en Blender men använder den inte då jag tycker att det blir så konstigt resultat.



♥ Jag har ingen fungerande kamera som har videoinspelning.. Annars skulle jag ha gjort det! Ska försöka göra en guide genom kort, hoppas det funkar.. Annars kan jag säkert låna min systers kamera :) Ska fråga.
Hm.. Jag har ingen aning! Jag tror jag fick ett set med Promarkers i julklapp 2008 eller liknande. Då använde jag dom inte, men sen hittade jag dom ett år senare och provade dom, I fell in love.. Haha.
Inspiration.. Weheartit helt klart! Sitter och sparar bilder typ varje dag, hehe. ♥




♥ Till hudfärgen använder jag först Blush och sen Dusky Pink :) Sen finns det ju massor av andra färger jag använder.. Skulle ta ett tag att skriva upp alla. Om det är någon speciell du menar, fråga mig i en kommentar under så ska jag försöka svara! ♥




♥ Haha.. För att jag vill det helt enkelt :) Trivs bäst med att rita så. ♥




♥ Alltså, det finns ju så sjukt många olika sätt att använda Promarkers på.. Jag tror nästan att alla gör olika. Jag använder först en ljus färg, målar hela ytan och tar sedan en mörkare färg och målar där skuggan ska vara. När jag gjort det målar jag över en gång till över hela ytan med den ljusaste som jag använder i början. Efter det målar jag på med den mörkare igen där skuggan är. Så fortsätter jag att måla på med den mörka tills jag är nöjd :) Om ni inte förstår, så kan jag göra en guide? Skriv isåfall. ♥




♥ Raka? Jag.. ritar antar jag, haha.. Nejmen, det är viktigt att vara på en slät yta om man vill ha bästa resultat.
Promarkers går att köpa på Kreatima, Panduro, hobbyaffärer och internet. Det är bara att googla :)
Man måste inte ha något speciellt papper, nej.. "Helst" ska man ha copic marker-papper, men när jag ritar på sånt blir resultatet inte lika bra, enligt mig. Jag använder helt vanligt kopieringspapper, tycker det funkar bäst för resultatet som jag vill ha. Dock suger kopieringspappret åt sig mer färg, vilket inte är en så stor fördel. ♥




♥ Jag använder Promarkers :) Tack! ♥

Kommentarer
Postat av: Malin

Men duuuu, det är en grej jag inte riiiiktigt fattat... Vad är det för sorts pennor du använder?



hihihi x]

2011-06-25 @ 20:12:09
URL: http://rumpetuss.blogg.se/
Postat av: Malin

Bio låter awesome, onsdag isf! Torsdag äre cjoss. Har Super 8 eller vad den nu hette börjat gå ännu? :D:D:D

2011-06-25 @ 21:30:47
URL: http://rumpetuss.blogg.se/
Postat av: Moa

Tack för svaren :D ♥

omg, yes. Jag har ju massor av Pitt Artist Pen x3

2011-06-25 @ 23:29:40
Postat av: julli

vilken kamera använder du? tror du har skrivit det flera gånger, men minns inte :(

2011-07-01 @ 21:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0